Jeśli chodzi o telefony biurowe, to recepcjoniści mają z nimi więcej do czynienia niż ktokolwiek inny. Ponieważ to z nimi klienci mają pierwszy kontakt, ważne jest, aby telefon recepcjonisty działał dobrze. Innymi słowy, telefon recepcjonisty jest prawdopodobnie najważniejszym telefonem w biurze. (Wybaczcie, dyrektorzy, ale wiecie, że to prawda!)
Jakich funkcji należy więc szukać w telefonie VoIP dla recepcjonistów?
Krótka uwaga: , które są specyficzne dla telefonów recepcjonistów. Oznacza to, że nie poruszamy takich tematów, jak kompatybilność z centralą telefoniczną VoIP lub czy powinieneś wybrać telefon VoIP Wi-Fi. Te informację można znaleźć tutaj: PORADNIK KUPUJĄCEGO - JAKI TELEFON VOIP WYBRAĆ?
Telefony VoIP dla pracowników pierwszego kontaktu - Szybki przewodnik dla kupujących
Ten przewodnik dla kupujących dla telefonów VoIP dla recepcjonistów podzieliliśmy na cztery tematy:
- Przyciski
• Moduły rozszerzeń, konsole operatora i przystawki
• Obsługa zestawu słuchawkowego
• Ekran dotykowy
Przyciski
Zacznijmy od najważniejszej części telefonu VoIP recepcjonisty: przycisków. W telefonie jest ich oczywiście sporo, ale mówimy o tych z boku wyświetlacza, które są różnie nazywane: przyciski linii, przyciski wielofunkcyjne, przyciski wielozadaniowe, przyciski DSS, przyciski BLF, przyciski szybkiego wybierania i kilka innych.
Te konfigurowalne klawisze pozwalają recepcjoniście wybrać numer wewnętrzny jednym naciśnięciem, usprawniając ich pracę, zwłaszcza w przypadku przekazywania połączeń. Klawisze mają kolorowe diody: zielona - wolny, czerwona - zajęty. Te kontrolki pozwalają recepcjoniście sprawdzić stan linii, dzięki czemu będą wiedzieć na pierwszy rzut oka, czy numer wewnętrzny jest zajęty. Na przykład recepcjonistka w klinice z wieloma lekarzami może potrzebować przekazać połączenie do właściwego lekarza bez zakłócania bieżącej sesji. Stąd, posiadanie wielu przycisków może okazać się niezbędne.
W zależności od wielkości firmy recepcjonista będzie potrzebował mniej lub więcej przycisków. W górnej części telefon VoIP prawdopodobnie będzie miał 16 klawiszy wokół głównego wyświetlacza. Niektóre telefony obsługują wiele stron rozszerzeń na głównym wyświetlaczu. Na przykład Yealink T43U ma osiem klawiszy linii. Możesz zaprogramować jeden z tych klawiszy tak, aby służył do przeglądania maksymalnie 3 stron, co oznacza, że telefon jest wyposażony w 21 potencjalnych klawiszy.
Moduły rozszerzeń, konsole operatora i przystawki
Nie musisz kupować telefonu z wszystkimi przyciskami po wyjęciu z pudełka. Możesz również uzyskać moduł rozszerzający, który jest również znany jako konsola asystencka lub przystawka sekretarska. Moduł rozszerzający to urządzenie, które podłącza się do telefonu, aby dodać mu dodatkowe klawisze. Na przykład Yealink EXP50 dodaje 20 dodatkowych klawiszy do kompatybilnego telefonu IP Yealink serii T5. EXP50 obsługuje również trzy strony klawiszy, co oznacza, że jeden moduł dodaje do 60 klawiszy. Możesz połączyć łańcuchowo nawet trzy z nich do jednego telefonu, dodając w sumie aż 180 przycisków. EXP50 współpracuje z wieloma telefonami Yealink, w tym Yealink MP58, Microsoft Teams Edition. Jeśli Twoja firma korzysta ze środowiska pracy Microsoft, posiadanie dodatkowych klawiszy do rozszerzeń Teams może być prawdziwą zaletą rozwiązania Yealink.
Niektóre telefony mają dodatkowe wyświetlacze z dodatkowymi klawiszami, które działają jako wbudowane moduły rozszerzeń. Są one najczęściej określane jako zintegrowane przystawki. Na przykład Fanvil X210 wychodzi z pudełka z aż 42 klawiszami: 10 obok wyświetlacza i 32 w zintegrowanej przystawce. Ponieważ przystawka obsługuje trzy strony rozszerzeń, w sumie otrzymujesz 106 klawiszy.
Obsługa zestawu słuchawkowego
W zależności od preferencji i liczby połączeń, które muszą odebrać, recepcjonista może chcieć użyć zestawu słuchawkowego. Istnieje kilka opcji. Dużą różnicą między nimi jest przewodowość a bezprzewodowość.
Czy recepcjonista musi wstać i chodzić? W takim razie bezprzewodowy zestaw słuchawkowy pozwala im monitorować telefon z dala od biurka. Istnieją dwie podstawowe opcje bezprzewodowych zestawów słuchawkowych: zestawy słuchawkowe Bluetooth i zestawy słuchawkowe DECT. Niektóre telefony VoIP natywnie obsługują Bluetooth, a niektóre wymagają dodatkowego modułu USB. Zestawy słuchawkowe DECT zazwyczaj komunikują się ze stacją bazową, która łączy się z telefonem, chociaż na rynku zaczynają pojawiać się adaptery zestawu słuchawkowego USB DECT.
Jeśli recepcjonista woli jednak pozostać przy biurku, przewodowy zestaw słuchawkowy, który jest generalnie tańszy, będzie działał dobrze. W przypadku przewodowych zestawów słuchawkowych masz również dwie możliwości: RJ9 lub USB. Zestawy słuchawkowe RJ9 podłącza się do portu z tyłu telefonu, który jest w zasadzie taki sam jak gniazdo słuchawkowe telefonu. Zestawy słuchawkowe USB używają, cóż, portu USB.
Upewnij się, że telefon VoIP obsługuje zestaw słuchawkowy, którego chcesz używać. Na przykład Grandstream GRP2615 obsługuje tradycyjne przewodowe zestawy słuchawkowe RJ9 i bezprzewodowe zestawy słuchawkowe Bluetooth. Ma również port USB, ale ten port USB nie jest używany do zestawów słuchawkowych. Zamiast tego służy do połączenia z modułem rozszerzającym Grandstream GBX20 . Jest to więc doskonały telefon VoIP jako asystent administracyjny, ponieważ możesz posiadać wiele przycisków, ale jeśli potrzebujesz zestawu słuchawkowego USB, musisz szukać gdzie indziej.
Ekran dotykowy
Recepcjonista musi często korzystać z telefonu, więc chcesz, aby korzystanie z niego było bardzo proste. Dla wielu osób, zwłaszcza młodszych pracowników, którzy dorastali ze smartfonami i tabletami, ekrany dotykowe są najbardziej znanym, łatwym w użyciu interfejsem.
Na przykład Yealink T57W nie tylko obsługuje łączność Wi-Fi i moduły rozszerzeń, ale także ma duży 7-calowy ekran dotykany, co sprawia, że korzystanie z niego jest przyjemnością. Rozszerzenia są łatwiejsze do odczytania, identyfikator rozmówcy jest wyraźniejszy i tak dalej.
Wszystkie nasze telefony sekretarskie można znaleźć TUTAJ
Masz pytania dotyczące telefonów VoIP dla recepcjonistów? Skontaktuj się z nami !
525110160 lub handel@voip24sklep.pl