6 porad dla pracujących z domu

0

6 porad dla pracujących z domu

 

Wszyscy słyszymy na temat pracy zdalnej w świetle koronawirusa i działaniach wykonywanych przez pracodawców w celu ochrony pracowników na miejscu w biurze lub poleceniach pracy zdalnej, czyli tzw. home office. W związku z tym, iż prężnie działamy w branży szeroko pojętej telekomunikacji, to możemy wskazać zarówno zalety jak i wady takich rozwiązań.

 

Tak, fajnie jest pracować w biurze i tak, denerwujące jest to, że muszę zachować nieskazitelność mojego domowego biura dla połączeń wideo. Na zasadzie prób i błędów można wymienić kilka rzeczy, o których należy pamiętać by zachować higienę pracy i mieć dobry workflow.

 

 

1.    Włącz swoją kamerę

Używaj usług wideo, gdy tylko pozwala sytuacja i włącz kamerę (Konftel CAM20). Połączenia konferencyjne audio wprowadzają wielozadaniowość: a to ktoś pisze maila, a to ktoś odpisze na sms-a i w konsekwencji  po prostu zmniejsza się nasza koncentracja. Wideo pozwala na zobaczenie ludzi, emocji, reakcji i osobowości. Utrzymuje zaangażowaną kluczową część mózgu. Spotkania wideo są bardziej integracyjne, ponieważ mentalnie analizujesz grupę jako „swoją”.

 

 

Konftel CAM20

Konftel CAM20

 

 

 

2.    Ustaw scenę

Małe poprawki mają znaczenie – światło przed Tobą, a nie za. Jeśli używasz kamery w laptopie zastanów się nad podwyższeniem komputera – może na kilku książkach albo na ryzie papieru, co uniemożliwi „widok z nosa”. Ewentualnie jakaś profesjonalna podstawka? Ważne by kadr był odpowiedni.

 

 

3.    Wyciszaj mikrofon, kiedy nie mówisz

Pamiętaj, gdzie jest przycisk wyciszenia i nie bój się go używać. Psy Twoje lub sąsiada, samochody, dmuchawy do liści, odkurzacze, członkowie rodziny… W domu jest wiele zakłóceń, które mogą przeszkadzać innym. Ale nie zapominaj, że po wyciszeniu mikrofonu trzeba pamiętać o powtórnym włączeniu, bo „soud of silence” dobrze jest posłuchać, ale na winylu.

 

 

Konftel EGO

Konftel EGO

 

 

4.    Profesjonalny sprzęt robi różnicę

Większość laptopów nie została zaprojektowana, aby zapewniać funkcje audio dorównujące jakości profesjonalnych słuchawek lub zestawu głośnomówiącego. Okazjonalne połączenia to jedna rzecz, regularna praca w domu, to już coś innego. Używaj zestawu słuchawkowego (Plantronics Blackwire C3220 USB-A) lub przenośnego zestawu głośnomówiącego USB (Konftel EGO), który współpracuje z wybranym oprogramowaniem komunikacyjnym, jakim jak Microsoft Teams, Zoom, GS VideoTalk. W ten sposób pojawią się monity przypominające, że zestaw jest wyciszony. Dlatego podczas rozmowy unikniesz sytuacji typu „przepraszam, nic nie słychać”. Jakość rozmowy to ponad 70% wartości odczuć jakie ma odbiorca. Szumy czy przerwy spowodują, że tracisz. Inwestycja zwraca się często w czasie jednej wideorozmowy z klientem.

 

 

Plantronics Blackwire C3220 USB-A

Plantronics Blackwire C3220 USB-A

 

 

5.    Pamiętaj, aby się ruszać

Zdarzały się sytuacje, gdy po całym dniu zegarek wskazywał na wykonanie tylko kilkunastu kroków. Ustaw minutnik, aby przypominał, aby wstać, rozciągnąć się, sprawdzić inne pomieszczenia w domu. Ważne jest, aby pozostać w ruchu i przewietrzyć pajęczyny. W rzeczywistości ukrytą zaletą pracy zdalnej jest to, że możesz wrzucić popołudniowy trening, jeśli pozwala na to Twój harmonogram. Niezależnie od tego, czy chodzi o spacer dookoła bloku czy szybką przejażdżkę rowerem, bo zaangażowanie Twojego serca i ciała sprawi, że zwiększysz swoją produktywność.

 

 

6.    Nie bój się testować

Zanim wydasz 1000 zł przetestuj rozwiązanie dla Ciebie lub Twojej organizacji. Podłącz i sprawdź jakość, porozmawiaj z współpracownikami. Sprawdź funkcje kamery, która Ci odpowiada, mikrofonu oraz systemu. Dla jednego Zoom, a dla innych 3CX a jeszcze innym wystarczy niebiznesowy Skype.

 

 

zoom

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium