Dział ICT potrzebny tylko w przypadku awarii? Wcale nie!

0

Dział ICT potrzebny tylko w przypadku awarii? Wcale nie!

 

Sposoby komunikacji w firmie ewoluują, zmiany są coraz bardziej dostrzegalne i coraz trudniej się przed nimi bronić. Czy kojarzysz sklep internetowy bez profilu i odnośników do  mediów społecznościowych? Nie? Z pewnością znasz osobę, która pracuje zdalnie i kontaktuje się z resztą za pomocą telekonferencji i biurowych komunikatorów. Programy stworzone do zarządzania HR oraz fakturowania również ktoś musi wprowadzić. Aby proces komunikacji przebiegał sprawnie i bez żadnych zakłóceń potrzebny jest specjalista od ICT.

 

Zmiany tak ale z rozwagą

Automatyzacja i robotyzacja stanowi duże wyzwanie dla firm. Jednak nie wszystkie nowości sprzętowe lub programowe w dziedzinie komunikowania się w biznesie są potrzebne właśnie w Twojej firmie. W tym przypadku również przyda się konsultacja z IT/ICT. Specjalista pomoże dobrać tylko faktycznie niezbędny sprzęt lub aplikacje, w dodatku dopasuje to do budżetu.  Taka konsultacja ograniczy koszty związane z wdrożeniem czegoś, co z czasem okaże się zbędnym wydatkiem. Trzeba ustalić strategię i wprowadzać tylko faktycznie przydatne innowacje. Współpraca z IT oraz ICT jest jedną z form inwestowania w przyszłość, jest obszarem, z którego będą nadchodzić rozwiązania problemów.

 

Niektóre kwestie lepiej pozostawić zawodowcowi

Nie trać czasu na wertowanie 568 str. instrukcji obsługi (zakładając, że gdzieś istnieje instrukcja). Specjaliście temat zajmie znacznie mniej czasu. Pamiętaj, że ICT nie musi koniecznie funkcjonować jako odrębny dział w firmie. Zlecanie pracy na zewnątrz również przyniesie pożądany efekt. Oczywiście pod warunkiem, że z rozwagą wybierzesz specjalistów. Dobór sprzętu i całe wdrożenie można zlecić zewnętrznie ale uwaga - partnerzy z szerokim portfolio produktów będą bardziej elastyczni w proponowaniu rozwiązań, Ci z kilkoma produktami będą się starali sprzedać to co akurat jest w magazynie. Partner ICT musi wspierać, słuchać, edukować. 

 

 

Często przepisy wymagają również dostosowania całej infrastruktury do nowych regulacji prawnych, np do RODO. Dostosowania do nowego rozporządzenia  wymaga nie tylko odpowiedniej dokumentacji i zmian organizacji w firmie. Ważny jest również sprzęt - dział techniczny powinien zwrócić uwagę na firewall, a także bezpieczeństwo gromadzonych danych. W tej kwestii także warto poradzić się osoby zaznajomionej z tematem, która doradzi niezbędne rozwiązania sprzętowe. 

 

ZOBACZ WIĘCEJ >>>  NIE TYLKO PRZEPISY - RODO W PRAKTYCE

 

Możliwość rozbudowy systemu to podstawa

Przy pojawieniu się nowych pracowników nieunikniona jest rozbudowa obecnej infrastruktury. Co za tym idzie – cały system komunikacyjny w firmie powinien być skalowalny. Prosty w rozbudowie, prosty we wprowadzeniu nowych ustawień przy zmianie stanowisk. Rozwiązania informatyczne szybko się starzeją, dlatego przy ich wyborze nie należy się kierować kosztami. Systemy atrakcyjne cenowo często znacznie szybciej stają się przestarzałe albo pozostają w fazie projektu, bo ich twórcom nie opłaca się już dodawać aktualizacji. 

Wyzwaniem staje się także  organizacja pracy, dopasowana do oczekiwań pracowników z pokolenia Y i Z. Oderwanie pracy od lokalizacji dzięki technologiom mobilnym, inne formy komunikacji z klientem oraz współpracownikami, często wiąże się to właśnie z zakupem bardziej zaawansowanego sprzętu (sam telefon stacjonarny już nie wystarczy) i wprowadzeniem nowych aplikacji i systemów. Ekspert od ICT nie tylko pomoże dostosować środowisko pracy – przeprowadzi również niezbędne szkolenie.

 

 

Jak używać technologii, by skuteczniej docierać do klientów

Specjalista pomoże sprostać nowym wyzwaniom w komunikacji, zaproponuje ulepszenia, pokaże jak używać technologii, by jeszcze skuteczniej działać. ICT coraz częściej  angażuje się w podejmowanie decyzji dotyczących całej firmy, pokazuje nowe rozwiązania z obszaru e-commerce i nowoczesnego przemysłu, analizy zbiorów danych oraz rozwiązań do automatyzacji procesów i spójności systemów informatycznych.

Podsumowując – dobrze dobrane do profilu działalności innowację i usprawnienia sprzętowe  są niezbędne, żeby nie zniknąć z rynku. Najlepiej pozostawić to ekspertowi, który oprócz doboru i wprowadzenia ustawień pokaże co i jak działa. Zadbaj o to, żeby klienci otrzymali poziom obsługi i komunikacji na najwyższym poziomie, a pracownicy komfortowe miejsce pracy.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium