Opinie o Nas
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jak dobrać słuchawki?

Producenci
Promocje
Profesjonalna zapowiedź na centrali telefonicznej
Profesjonalna zapowiedź na centrali telefonicznej
61,50 zł 0,01 zł 50,00 zł 0,01 zł
szt.
Telemarketing - systemy, akcesoria i korzyści 0

Telemarketing - systemy, akcesoria i korzyści

 

Telemarketing w dzisiejszych czasach jest bardzo popularnym sposobem na sprzedaż swoich produktów. Pomimo wzrostu popularności Internetu i wielu innych „narzędzi”, nadal jest to rozwiązanie wykorzystywane przez wiele firm, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Telemarketing pozwala na zebranie niezbędnych informacji na temat zainteresowania klientów produktami firmy lub jej usługami.

 

telemarketing


Rozwój call center w Polsce nastąpił już ponad dziesięć lat temu, jednak nadal wielu osobom kojarzy się raczej z uciążliwym odbieraniem telefonów lub ich wykonywaniem. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że telemarketing jest równie dobrym sposobem na sprzedaż i gromadzenie informacji na temat usług firmy, tak jak Internet. Stosowanie specjalnych systemów przez call center pomaga w zbieraniu niezbędnych informacji i tworzenie statystyk. Wykorzystywanie nowoczesnych technik komunikacji ma pozytywny wpływ na działalność firmy. Dla klientów oznacza to, że firma rozwija się i dba o jego zdanie, dzięki czemu konsument może przyczynić się do poprawy usług i produktów oferowanych przez firmę. Telemarketing jest procesem, który jest dokładnie przemyślany i wykorzystuje się go głównie w połączeniu z działem sprzedaży.

 

Telemarketing w Twojej firmie

W związku z tym telemarketing można podzielić na trzy rodzaje – aktywny, pasywny i instytucjonalny. Telemarketing aktywny polega na tym, że kontakt z klientem zapewniony jest przez formę. Oznacza to tyle, że rozmowy z konsumentami odbywają się dzięki inicjatywie danej firmy. To konsultanci pierwsi wykonują połączenie. Telemarketing pasywny to odwrotność telemarketingu aktywnego. Rozmowy nawiązywane są dzięki klientom, którzy dzwonią do firmy. Ostatni rodzaj, telemarketing instytucjonalny, polega już tylko na wykonywaniu połączeń między przedstawicielami innych firm. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak niezbędnym narzędziem pracy jest telemarketing i jak przydatny może okazać się w pracy. Jakie korzyści daje telemarketing firmom?

W związku z ciągłym rozwojem wykorzystywanych narzędzi, telemarketing pozwala na nawiązanie kontaktów z klientami i zbudowanie z nimi mocnej więzi między firmą a konsumentem. Dzięki temu firma buduje sobie wizerunek godnej zaufania i zainteresowanej dobrem klientów. Konsument, który rozmawia z konsultantem czuje, że jego opinia ma znaczenie i może wpłynąć na decyzje i usługi firmy. Telemarketing pozwala również na obsługę klientów na najwyższym poziomie. Jest to możliwe dzięki możliwości gromadzenia oraz weryfikowania danych na ich temat. Później można wykorzystać te dane do przeprowadzenia badań marketingowych i rynkowych. Takie badania mają znaczący wpływ na firmę, a szczególnie jej działalność oraz skuteczność.

 

Zalety call center

W telemarketingu najczęściej wykorzystywane jest oprogramowanie call center, które również wpływa na jakość wykonywanej pracy przez firmę oraz samą efektywność telemarketingu. Wykorzystanie call center w pracy oznacza przede wszystkim zmniejszenie kosztów. Stosowanie systemu pozwala na o wiele lepsze i sprawniejsze planowanie czasu pracy konsultantów. Dzięki temu zwiększa się wydajność pracowników. Call center pozwala również na poszerzanie wiedzy na temat usług lub produktów firmy. Konsultanci zdobywają cenne informacje o wszystkich oferowanych przez firmę produktów i usług, dzięki czemu będą oni mogli odpowiedzieć na każde pytanie konsumentów. Ponadto, agenci nabywają wiedzę na temat kontaktu z klientem i uczą się wskazówek, jak poradzić sobie z każdą sytuacją, w których mogą się znaleźć.

Mówiąc o korzyściach, warto wspomnieć także o efektywnym zarządzaniu. Call center pozwala na ograniczenie utraconych połączeń do zera, dzięki czemu konsultanci nie tracą czasu. Największą zaletą korzystania z oprogramowania call center jest jednak możliwość monitorowania na bieżąco poziomu obsługi klienta. Dzięki wykorzystaniu call center w danej firmie liczba wykonywanych połączeń może wzrosnąć prawie o połowę w porównaniu do standardowego, ręcznego wybierania numerów. Połączenia wykonywane są automatycznie, a system dla call center od razu identyfikuje klienta, po czym kieruje go do konsultanta, z którym wcześniej się kontaktował.

 

Oprogramowanie do call center

W zależności od tego, jaki dialer użyty jest w oprogramowaniu, można jeszcze bardziej zwiększyć wydajność pracy agentów. Jakie są rodzaje dialerów? Oprogramowanie do telemarketingu stworzone jest w ten sposób, aby jak najlepiej wpłynąć na efektywność pracy konsultantów. Istnieje kilka rodzajów dialerów – power dialer, predictive dialer i progressive dialer. Power dialer wykorzystywany jest głównie w firmach, w których najbardziej liczy się masowy kontakt z klientem. Dialer jest skonstruowany tak, aby wywołać jak największą liczbę połączeń. Aktualnie jest rzadziej stosowany, ze względu na wzrost popularności predictive dialera. Predictive dialer wywołuje połączenia dzięki specjalnemu mechanizmowi, który zbiera informacje, a następnie odczytuje dane na temat długości rozmów i rozmawiających oraz wolnych konsultantów. System na podstawie statystyk wyrabia rutynę i przewiduje, kiedy nawiązać połączenie, aby konsultant nie musiał czekać na rozmowę. Jest jeszcze progressive dialer, który stosowany się głównie w sytuacjach, gdy ilość połączeń nie jest priorytetem, a najbardziej liczy się jakość. Firmy wykorzystują ten rodzaj dialera, aby poprawić kontakt z klientem, a co za tym idzie - zwiększyć efektywność biznesową, poprzez nawiązywanie długotrwałych relacji pomiędzy firmą a konsumentami.

 

Niezbędny sprzęt do telemarketingu

Z tych trzech rodzajów dialerów najbardziej efektywny jest predictive dialer, ze względu na dobrze zorganizowany mechanizm. Jaki sprzęt jest używany do telemarketingu? Telemarketing to nie tylko specjalny system dla call center, ale również słuchawki i telefon. To również te akcesoria mają wpływ na jakość wykonywanej pracy konsultantów. Prawidłowo dobrane słuchawki oznaczają przede wszystkim swobodę ruchów. W zależności od tego, w jakich warunkach pracują agenci oraz jaka jest ich przestrzeń pracy, można wybrać najlepszy rodzaj i model. Spośród różnych ofert istnieje możliwość wyboru słuchawek przewodowych, bluetooth, wyciszających, dousznych lub zakładanych na głowę. Wybór jest ogromny, w związku z czym, biorąc pod uwagę środowisko pracy, można dokonać najlepszej i najbardziej przemyślanej decyzji.

Aktualnie duży problem stanowi wybór pomiędzy słuchawkami przewodowymi a bluetooth. Słuchawki bluetooth charakteryzują się tym, że, korzystając z jednego zestawu, można połączyć się z nawet ośmioma urządzeniami. Dzięki temu można korzystać z komputera, telefonu komórkowego, tableta i telefonu stacjonarnego. Zestawy przewodowe będą lepszym wyborem dla konsultantów, którzy korzystają tylko z telefonów stacjonarnych lub komórkowych i w ich pracy nie istnieje potrzeba korzystania ze słuchawek bluetooth. Warto także zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego telefonu analogowego.

 

Sennheiser SC 75

ZOBACZ >>> SŁUCHAWKI SENNHEISER SC 75

 

Najlepsze wyposażenie biura call center

Najlepszym rozwiązaniem do użytku w call center będzie biurowy telefon z wyświetlaczem i identyfikacją numerów. Stanowczo ułatwi to pracę konsultantom. Ponadto, oprócz niezbędnych akcesoriów, niektóre systemy call center wyposażone są w dodatkowe aplikacje, które pozwalają między innymi na nagrywanie rozmów, wystawianie formularza zamówienia oraz tworzenie ankiet głosowych. Te dodatkowe funkcje pozwalają na zidentyfikowanie błędów konsultantów i zapisywanie zrealizowanych zamówień na karcie klienta. Może to jeszcze bardziej podwyższyć efektywność pracy agentów. Należy jednak wcześniej podjąć decyzję, czy takie opcje będą niezbędne w pracy i dowiedzieć się, czy istnieje możliwość korzystania z nich. Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści, które wynikają z wykorzystywania telemarketingu czy to w sprzedaży, czy innym celu, można powiedzieć, że telemarketing jest wart uwagi i dorównuje działalności internetowej dzięki swojej skuteczności. To narzędzie pozwala na sprawną komunikację z klientami i reklamowanie swoich usług oraz produktów. Jest to również dobry sposób na podtrzymywanie dobrych stosunków z klientami. Pomimo powszechnych opinii na temat telemarketingu, jest to cenione rozwiązanie stosowane wśród wielu firm.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl