ALLEGRO -TELEKOMUNIKACYJNY NIEBYT?

0

 

 

ALLEGRO -TELEKOMUNIKACYJNY NIEBYT?

Wybór produktu, klikniecie w koszyczek i już. Obecnie klient ma możliwość dokonania zakupu bez zamienienia nawet jednego słowa ze sprzedawcą. Kilka kliknięć pozwala na ustalenie wszystkich szczegółów transakcji. To wygodne rozwiązanie nie jest jednak idealne.


Kontakt bezpośredni na linii konsument-sprzedawca powoli zostaje wypierany przez sklepy internetowe i portale aukcyjne, takie jak Allegro, OLX czy Ebay. Już nawet rozmowa telefoniczna staje się rzadkością. Zapytania produktowe, zwrot/wymiana towaru - to wszystko można załatwić za pomocą maila. Obie strony mogą zyskać więcej, lub uniknąć niedogodności, decydując się na rozmowę.

Masz świetnie skonfigurowany, atrakcyjny wizualnie sklep internetowy, do tego nie zapominasz o marketingu i pozycjonowaniu. Zamówienia powinny spływać na prawo i lewo. Są branże (np. modowa) gdzie tak rzeczywiście jest. Jednakże zajmując się dystrybucją sprzętu technicznego lub specjalistycznego musisz zrobić coś więcej.

graf. vklaps.pl

 

Choćby przez to, że kupujący nie musi mieć specjalistycznej wiedzy i kompletnie nie wie, czy produkt, jaki wybrał po przeczytaniu opisu, faktycznie będzie odpowiedni i spełni jego oczekiwania. Podanie w kilku miejscach danych kontaktowych umożliwi zasięgnięcie porady eksperta. Jeśli polecisz coś właściwego, to możesz mieć pewność, że następnym razem ta osoba ponownie wybierze Twoje usługi. Co więcej - unikniesz pracy związanej z wymianą lub zwrotem nietrafionego sprzętu.

Jest to również plus dla klienta. Pomyśl ile razy sam decydowałeś się na niepewny zakup. „O, właśnie tego szukam! Co prawda nie ma zdjęcia z tyłu, a w opisie nie ma wzmianki o… ale wezmę, pewnie będzie dobre.” Tyle, że po otrzymaniu przesyłki okazuje się, że dobre nie jest i trzeba przejść całą procedurę zwrotu. A wystarczyło sięgnąć po telefon i zapytać o dodatkowe informację.

Sprzedającemu zależy na zadowoleniu klienta – w dobie wszechobecnych możliwości oceny produktów i przebiegu transakcji nikt nie chce narażać się na negatywne opinie. Dodatkowo - kontaktując się telefonicznie łatwiej zdemaskować oszusta, który sam nie wie co dokładnie sprzedaje, nie odbiera lub nie ma podanego numeru. Będąc klientem jesteś w stanie zorientować się, że coś jest nie tak. Natomiast sprzedawca ma szanse zyskać na wiarygodności, wykazać się wiedzą i rzetelnością.

W sieci jest wiele artykułów na temat nowego pokolenia konsumentów, któremu przestają być potrzebne interakcje „twarzą w twarz”. Zamówienie jedzenia? Najlepiej bez udziału kasjera czy kelnera. W MacDonald’s istnieją interaktywne panele składania zamówienia oraz płatności. Dochodzi nawet do tego, że w kolejce do nich ustawia się kilka osób, za to przy kasie nikogo nie widać.

Jak zakupy to tylko online, najlepiej wyłącznie poprzez kliknięcie w koszyczek, „kup teraz” itp. Fakt, to spore ułatwienie, oszczędność czasu… czy na pewno? Zakupy pójdą znacznie sprawniej, gdy uzyskamy poradę, dokładne informację na temat produktu czy usługi niż, gdy trzeba będzie poczekać na wymianę lub zwrot gotówki. Niech każdy z nas odpowie sobie, jak cenny jest jego czas, poświęcony na elaboraty, w celu rozwiązania problemów z nietrafioną transakcją (zarówno jako klient, jak i sprzedawca). Aby uniknąć kłopotów, po prostu chwyć za telefon i zadzwoń, osoba po drugiej stronie nie gryzie :)

 

 

      

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium