Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jak dobrać słuchawki?

Producenci
Wyprzedaż
Polycom studio
Polycom studio
4 999,00 zł 4 369,00 zł 4 064,23 zł 3 552,03 zł
szt.
YubiKey 5 NFC
YubiKey 5 NFC
220,00 zł 205,00 zł 178,86 zł 166,67 zł
szt.
Clearone Unite 20
Clearone Unite 20
549,00 zł 499,00 zł 446,34 zł 405,69 zł
szt.
INTERNET RZECZY (IoT) W TELEKOMUNIKACJI 0

INTERNET RZECZY (IoT) W TELEKOMUNIKACJI

Jak duży jest Internet Rzeczy (IoT) i jak szybko nam rośnie? Jaka jest liczba podłączonych rzeczy, zaczynając od komputerów, monitorów domowych, lodówek, telefonów, a kończąc na samochodach? Czy warto być offline?

 

Dane przedstawione przez amerykańską firmę Comp Tia podają, że rynek Internetu Rzeczy w latach 2014-2020 ma wzrosnąć w tempie 23,1%, osiągając 50,1 mld urządzeń podłączonych do sieci. Ale czym właściwie jest Internet Rzeczy? W umysłach specjalistów branży IT Internet Rzeczy, z ang. Internet of Things, jest nieodłącznie związany z coraz wyższym poziomem łączności.

Z każdym rokiem pojawiają się coraz to bardziej zaawansowane rozwiązania wbudowane w urządzenia. Budynki i systemy „wykorzystują bycie online”. Trendy, które weszły do wszechobecnej informatyki powodują dalsze rozmycie fizycznych i wirtualnych zasobów. IoT wykorzystuje wiele danych o rzeczywistym świecie, zmieniając je w określone funkcjonalne działania.

 

Źródło: https://www.comptia.org/resources/sizing-up-the-internet-of-things

Dobrodziejstwo posiadania urządzeń online, pozwala w niespotykany dotąd sposób wspierać wiele aspektów naszego życia. Firma Volvo wprowadziła system kontroli stanu technicznego pojazdu - w trakcie ewentualnej awarii serwery firmy odnotują problemy i zaproponują możliwe rozwiązania, ewentualnie złożą zamówienie na część samochodową w magazynie producenta.

Dzięki danym zbieranym w czasie rzeczywistym możemy planować działania z większą precyzją i prawdopodobieństwem powodzenia tych działań. Poprzez diagnozę wykluczyć błędy i poinformować serwis urządzenia (np. maszyn wykorzystywanych na produkcji) o ewentualnych zdarzeniach, awariach powstałych w czasie użytkowania. To i wiele innych zastosowań IoT sprawia, że ma on ogromną rzeszę zwolenników, jego rozwój ma osiągnąć ok. 50 mld urządzeń do 2020 roku. 

Nasza branża ICT od samego początku Internetu ma związek z IoT, trudno wyobrazić sobie nowoczesne telefony stacjonarne IP bez Internetu ;) Od telefonu stacjonarnego oczekujemy coraz więcej. To z pozoru zapomniane urządzenie wraca do firmowych biur i otrzymuje ważne miejsce na biurku recepcji, menagera oraz prezesa.

Możliwości nowych urządzeń pozwalają wykorzystać telefon nie tylko do dzwonienia. Duży, funkcjonalny wyświetlacz telefonu wesprze pracę na każdym stanowisku. Można na nim wyświetlić dodatkowe informacje tj. SMS, e-mail, kurs Eur/Usd czy pogodę. Warto zwrócić uwagę na model Yealink SIP VP-T49G. Telefon może również pełnić rolę video komunikatora - z jednej strony umożliwia rozmowę video, z drugiej może pokazać obraz kamery z wideo domofonu lub kamery na produkcji. 

 


 

 

Centrale telefoniczne IP pozwalają w czasie rzeczywistym kontrolować działanie całego systemu np. ilość połączeń, jakość SLA. System IP PBX może wywołać działanie w innym systemie np. CRM lub ERP. Automatyzując działania ograniczamy czas potrzebny na kontrole oraz zwiększamy bezpieczeństwo działania systemu.

Internet Rzeczy jest blisko nas, czy Ty lub Twoja działalność jest gotowa na to by być bardziej on-line?

Bądź w sieci na 100%.

  

      

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium