Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jak dobrać słuchawki?

Producenci
Wyprzedaż
Minrray UV510A-20-U2U3
Minrray UV510A-20-U2U3
3 087,87 zł 2 504,19 zł ($665.00) 2 510,46 zł 2 035,93 zł ($540.65)
szt.
Clearone Unite 20
Clearone Unite 20
489,00 zł 419,00 zł 397,56 zł 340,65 zł
szt.
Minrray VA200
Minrray VA200
3 577,42 zł 2 824,28 zł ($750.00) 2 908,47 zł 2 296,16 zł ($609.76)
szt.
Telefonia IP i korzyści, jakie może przynieść Twojej firmie 0

Komunikacja jest kluczem - mimo, że to powiedzenie jest stare jak świat, to nie przestaje być jedną z sił napędowych postępu technologicznego, którego jesteśmy świadkami zarówno dziś jak i będziemy jutro. Od ultraszybkich połączeń internetowych po urządzenia pozwalające na kontakt z innymi na milion różnych sposobów, o których nawet nam się nie śniło.

 

Telefonia, począwszy do tradycyjnych systemów telefonicznych, a na sieciach telefonicznych XXI wieku hostowanych w chmurze kończąc -  zawsze była w centrum rewolucji komunikacyjnej. Oprócz życia codziennego, jest również szczególnie ważna w świecie biznesu. To właśnie tam, w biurach na całym świecie, dzień po dniu pracownicy wykonują setki, jeśli nie tysiące telefonów, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

 

Na przestrzeni ostatnich kilku dekad telefonia w środowisku biznesowym uległa ogromnym zmianom – od tradycyjnych systemów prywatnych central telefonicznych (Private Branch Exchange - PBX), przez wprowadzenie technologii przesyłanie głosu przez sieć Internet (Voice over Internet Protocol  - VoIP), po szybki rozwój ujednoliconej komunikacji (Unified Communications -  UC).

 

Z ostatnich kroków, a może nawet skoków w rewolucji technologicznej najważniejszy był rozwój szerokopasmowego łącza internetowego. To właśnie dzięki niemu wprowadzono telefonię opartą na protokole internetowym (telefonia IP), która z jednej strony oferuje niższe koszty użytkowe, a z drugiej dostarcza bardziej zaawansowane funkcje. To wszystko sprawia, że tradycyjne rozwiązania telefoniczne są po prostu zbędne, a nowo ustanowiony standard jakości powinien przynosić korzyści w każdej firmie.

 

Jeżeli Twoja firma jeszcze z niego nie korzysta to czytaj dalej.

 

 

Jak działa telefonia IP?

Telefonia IP to system telefoniczny możliwy dzięki technologii VoIP (voice over internet protocol). Nie potrzebne są kilometry plączących się kabli – jedyne co jest potrzebne do połączeń telefonicznych to zwykłe łącze internetowe. Tradycyjne systemy telefoniczne niosą głos przez kable transmitując analogowy sygnał głosu bezpośrednio do odbiorcy. VoIP poddaje ten sygnał analogowy konwersji w sygnał cyfrowy lub pakiety danych, które są następnie przesyłane przez łącze szerokopasmowe do odbiornika. Te przekonwertowane pakiety to swojego rodzaju paczki – w czasie rzeczywistym głos rozmówcy jest dzielony i pakowany do tych paczek, które natychmiast są wysyłane do odbiorcy, który po rozpakowaniu otrzymuje przekaz. Połączenia telefonii IP mogą być transmitowane za pośrednictwem zwykłego łącza internetowego, a także sieci lokalnej (LAN).

Jako że, telefonia VoIP potrzebuje połączenia internetowego do przesyłania sygnałów głosowych – upewnij się, że Internet w Twojej firmie sprosta temu zadaniu. Twoje biuro musi być również wyposażone w punkty końcowe SIP, takie jak telefony IP lub bramy VoIP, do obsługi telefonów analogowych. Bez łącza szerokopasmowego i odpowiednich urządzeń telefonia IP w Twojej firmie będzie prawie niemożliwa.

 

 

źródło: www.yeastar.com

 

 

Telefonia IP vs. Pozostałe Rozwiązania Telefoniczne

Wprowadzenie telefonii IP nie jest pierwszym i nie ostatnim ulepszeniem komunikacji biurowej. W przypadku POTS (Plain Old Telephone System, czyli dosłownie zwykły stary system telefoniczny) każdy użytkownik miał swój telefon, każdy z tych telefonów miał swoją osobną linię telefoniczną z osobistą pajęczą siecią kabli. Każdy też miał swój własny unikalny, długi numer, który podczas próby nawiązania kontaktu krzyczał: „żegnaj wydajności”. Pierwszym ulepszeniem były systemy PBX – Private Branch Exchange – czyli centrala wewnętrzna z operatorami, którzy fizycznie odbierali każde połączenie i przekazywali je adresatowi, naciskając przyciski i ponownie podłączając kable na centrali. W przypadku dużych firm było to opłacalne i znacznie wpłynęło na skrócenie czasu łączenia, mniejsze firmy często korzystały z usług współdzielonego centrum operatorskiego, co znacznie spowolniało czas połączenia. Kolejne wprowadzone ulepszenie to PABX czyli prywatna automatyczna centrala telefoniczna, która wyeliminowała potrzebę przekazywania połączeń przez pośrednika lub operatora. Powstały urządzenia z przyciskami, telefony w jednym biurze były podłączone do jednej sieci, numer osobisty skrócony do jednej lub dwóch cyfr i wystarczało je wybrać żeby połączyć się wewnętrznie. Takie systemy są nadal powszechnie używane, a wprowadzenie do użytku telefonii IP zwiększyło efektywność tego rozwiązania.

Telefony IP to urządzenia zaprojektowane w taki sposób, żeby łączyć się z Internetem i korzystając z protokołu internetowego umożliwiać prowadzenie komunikacji głosowej. Najprościej mówiąc przenoszą nasz głos korzystając z Internetu. Miało to ogromny wpływ na poprawienie jakości połączeń i otworzyło również nowe możliwości w zakresie wdrożenia wielu dodatkowych funkcji oprócz podstawowych połączeń telefonicznych. Ta nowa alternatywa zmniejszyła również, wpływ zbyt drogich dostawców telefonii stacjonarnej na branżę telekomunikacyjną.

 

Korzyści z korzystania z telefonii IP

Telefonia IP dzięki swojej dostępności i prostocie użytkowania może być niezwykle korzystna da każdej firmy niezależnie od jej wielkości czy branży, w której działa. W przypadku dużych korporacji, Technologia VoIP pozwala na bezproblemowe łączenie się z oddziałami firmy na całym świecie. Mniejsze firmy i start-upy mogą zaoszczędzić na przejściu ze stacjonarnej centrali PBX na telefony IP.

 

Opłacalność

Optymalizacja kosztów w każdej firmie, niezależnie od rozmiaru i zasięgu działania, jest ważnym aspektem przy podejmowaniu decyzji – dlatego tak często prezesi i kierownicy biur przechodzą na systemy telefonii IP - jeśli istnieje możliwość zaoszczędzenia pieniędzy, większość firm z niej po prostu skorzysta. U podstaw przejścia na telefonię IP leży potrzeba wyposażenia każdego biurka w telefon IP, niemniej jednak możliwe jest wdrożenie tego systemu nawet bez takich urządzeń, biorąc pod uwagę, że większość dostawców usług VoIP oferuje również softphone (telefon programowy), który można zainstalować na smartfonach i komputerach. Niezależnie od zastosowanego rozwiązania problemu z urządzeniami, proste porównanie kosztów usług telefonii IP z rozwiązaniami biznesowymi opartymi na telefonii stacjonarnej – udowodni, że każda firma jest w stanie zaoszczędzić tysiące złotych rocznie.

 

Mniej bałaganu w biurze

O pajęczej sieci kabli, która buduje starsze systemy telefoniczne nie trzeba wiele mówić, każdy z nas kiedyś zaplątał się w te kable, wyrwał z gniazdka itp. Jest to jedna z największych wad tradycyjnych linii telefonicznych i zarazem jedno z niedociągnięć, które telefonia IP postanowiła naprawić. Dzięki internetowemu systemowi telefonicznemu wszystko, czego będziesz potrzebować do wykonywania połączeń, to działające połączenie internetowe.

 

Więcej dodatkowych funkcji

Dzięki Telefonii IP firma dysponuje wszystkimi funkcjami POTS (Stary System Telefoniczny) bez utraty jakości dźwięku, ale również zyskuje dostęp do dodatkowych funkcji takich jak: wideokonferencje,  wiadomości błyskawiczne, oznaczenie obecności i wiele, wiele innych.

 

Bezproblemowa integracja z narzędziami biznesowymi

Podczas rozważania za i przeciw przy podejmowaniu decyzji o przejściu na telefonię IP, u wielu menadżerów pojawia się wątpliwość czy będą w stanie zintegrować swój nowy system komunikacji oparty na protokole IP z innymi narzędziami biznesowymi. Na szczęście jest to jeszcze łatwiejsze niż w przypadku telefonów stacjonarnych. Nie ma potrzeby mnożenia kabli, angażowania zewnętrznych instalatorów, można nawet obyć się bez dedykowanego sprzętu – jedyne czego potrzeba to działające połączenie szerokopasmowe. Oczywiście preferowane jest kupowanie fizycznych telefonów IP do biura, ale można to zrobić na późniejszym etapie. Jeśli spieszysz się z uruchomieniem systemu, wszystko, czego potrzebujesz, to działające połączenie internetowe i urządzenia zdolne do łączenia się z Internetem, takie jak komputery lub smartfony.

 

 

Telefonia IP

źródło: www.yeastar.com

 

 

Rozwiązania telefonii IP Yeastar

Wybierając Yeastar jako swojego dostawcę ujednoliconej komunikacji, uzyskasz dostęp do wielu wspaniałych funkcji oprócz zwykłej usługi telefonicznej PBX. Obejmują one:

  • funkcje call center,
  • wideokonferencje,
  • wiadomości błyskawiczne,
  • obecność,
  • integrację z CRM i wiele innych.

Większość z tych funkcji jest dostępna za pośrednictwem klientów Linkus UC, dostępnych w przeglądarkach internetowych, iPhone'ach i urządzeniach z systemem Android, a także Windows, Mac OS.

 

 

źródło: www.yeastar.com

 

 

Dzięki Yeastar będziesz również mógł wybrać między usługą hostowaną w chmurze lub sprzętem lokalnym, aby uzyskać całkowitą kontrolę nad komunikacją w swoim biurze. Obydwa zapewnią Twojej firmie większą swobodę i elastyczność w obsłudze komunikacji.

 

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium